1.
|
- Penarafan bintang bilik mandi dan tandas awam tumpuan milim MPPD mencapai 3 bintang dan ke atas
- Perkhidmatan kutipan sisa pepejal dan pembersihan awam bagi premis kediaman/perniagaan berdasarkan kelulusan CCC atau aduan berkaitan dalam tempoh
|
2.
|
- Memproses dan memberikan keputusan bagi permohonan lesen perniagaan dan penjaja dalam tempoh 30 hari
- Penggredan premis makanan dan berlesen dilaksanakan sebnayak 80% daripada jadual pemeriksaan
|
3.
|
- Menguruskan, menyiasat, membuat lawatan tapak dan menyediakan laporan berkenaan aduan dan masalah yang berkaitan dengan pemaju/JMB/MC mengenai pengurusan dan pentadbiran, akaun dan penyenggaraan dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh aduan yang diterima
- Memantau semua skim pemajuan strata berhubung pelaksanaan Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) / Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) pada setiap bulan
|
4.
|
Memastikan pengurusan kewangan dijalankan dengan teratur disemua peringkat dengan cara membuat pemeriksaan, analisis, cadangan serta memberi nasihat dan maklum balas berhubung dengan aktiviti yang diaudit :
- Menjalankan pengauditan berdasarkan program audit yang telah dirancang 1 kali sebulan
- Mengeluarkan Pemerhatian Audit berdasarkan pengauditan yang telah dijalankan sekali sebulan
- Menjalankan pengauditan susulan ke atas pengauditan yang telah dijalankan
- Membincangkan semua aktiviti-aktiviti pengauditan yang telah dijalankan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Audit (setiap 3 bulan sekali bagi tempoh suku tahun)
- Pelaporan Audit (Pelaporan bagi tempoh 3 bulan)
- Pelaporan Tahunan Audit bagi thun 2022
|
5.
|
Memastikan pelan susunatur dan pelan pra-hitungan yang melibatkan Kebenaran Merancang disahkan Yang Dipertua, MPPD dalam tempoh 14 hari bekerja.
|
6.
|
Memastikan bayaran kepada pembekal dan kontraktor disediakan 7 hari dari tarikh dokumen diterima lengkap
|
7.
|
Menguruskan penyelesaian rayuan kadar bayaran kompaun kepada Majlis dengan berkesan
|
8.
|
- Memastikan aduan berkaitan lampu jalan tidak menyala diselesaikan dalam tempoh 48 jam
- Memastikan maklumbalas awal kepada pengadu diberikan dalam tempoh 24 jam
- Memastikan maklum balas mengenai status pelaksanaan tindakan ke atas duan diberikan selewat-lewatnya dalam tempoh 15 hari daripada tarikh penerimaan aduan dan membuat susulan sehingga selesai
|
9
|
- Memproses permohonan lengkap untuk diangkat ke Mesyuarat Jawatankuasa Pusat Setempat (OSC) dalam tempoh 14 hari :
- Permohonan Kebenaran Merancang
- Permohonan Pelan Bangunan
- Permohonan Pelan Infrastruktur
- Permohonan Pelan Lampu Jalan
- Permohonan Pelan Landskap
- Permohonan Pelan Nama Taman dan Jalan
- Memproses dan mengedarkan semua permohonan Pelan Kebenaran Merancang, Pelan Bangunan, Pelan Infrastruktur , Pelan Landskap serta Pelan Nama Taman dan Jalan
- Mengedarkan keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Setempat (OSC) melalui Sistem OSC 3PLUS Online kepada pemohon.
|
10
|
- Memastikan pematuhan Undang-Undang dan Peraturan dengan mensasarkan tidak kurang daripada 50% penyelesaian ke atas jumlah kompauan yang dikeluarkan
- mengambil tindakan 90% penyelesaian terhadap aduan awam.
|
11
|
- Memproses permohonan pra-semakan pelan cadangan baru dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dengan syarat permohonan mematuhi syarat-syarat Majlis
- Memproses permohonan lengkap pelan cadangan baru dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dengan syarat permohonan mematuhi syarat-syarat Majlis
- Memproses permohonan lengkap cadangan bangunan sementara dalam tempoh 30 hari bekerja dari tarikh penerimaan dengan syarat permohonan mematuhi syarat-syarat Majlis
- Memproses permohonan lengkap pelan tambahan/ubahsuai dan kerja-kerja kecil menggantikan pelan dalam tempoh 30 hari bekerja dari tarikh penerimaan dengan syarat permohonan mematuhi syarat-syarat Majlis
- Memproses permohonan permit dan mengeluarkan yuran permit dalam tempoh 7 hari bekerja dan keluar surat kelulusan permit dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh penerimaan resit jelas
|
12
|
Menerima dan memproses 100% dari setiap permohonan Aduan awam setiap bulan :
- Menerima permohonan aduan dan diproses dalam masa 3 hari bekerja beserta siasatan di tapak
- Aduan diagihkan dan diletakkan dalam list menunggu (2 hari bekerja)
- Kerja-kerja pelaksanaan aduan di tapak, bergantung kepada bilangan pokok pada setiap aduan (1-2 hari bekerja)
- Maklumbalas kepada pengadu (1 hari)
|
13
|
- Membuat Penilaian Semula ke atas pegangan berkadar setiap 5 tahun sekali atau tempoh yang dilanjutkan oleh Pihak Berkuasa Negeri
- Memberi maklumbalas dalam tempoh 7 hari dari tarikh permohonan diterima (perisisan gerai/pasar MPPD)
- Kerja-kerja Pindaan Senarai Nilaian dibuat dalam tempoh 6 bulan dari tarikh Sijil Layak Menduduki (CFO)/Sijil Perakuan dan Pematuhan (CCC) dikeluarkan
- Surat tawaran penyewaan dikeluarkan dalam tempoh 10 hari selepas Mesyuarat Penuh MPPD
|
14
|
- Memastikan proses kelulusan sewaan Dataran Terbuka dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja
- Memastikan Proses Kelulusan Sewaan Pantai Dalam Tempoh Empat Belas (14) Hari Bekerja
|
15
|
Memastikan semakan dan analisa buku log kenderaan dilaksanakan selepas diterima daripada pemandu mengikut tempoh dan diserahkan semula kepada pemandu
|